Hier vindt u antwoorden op de meeste gestelde vragen (FAQ). Klik op het onderwerp naar keuze
Belastingtoeslagen
Balans Casemanagement B.V. labelt geld niet. Met andere woorden “geld is geld” ongeacht waar dit vandaan komt, tenzij de verstrekker daarvan voorwaarden heeft gesteld aan de besteding van het geld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bijzondere bijstand. Alle toeslagen zullen naar uw beheerrekening worden overgemaakt en gebruikt worden voor het tot stand komen of behouden van een gezonde financiële situatie.
Kinderbijslag
Kinderbijslag is een bijdrage in het levensonderhoud van kinderen. Kinderen betekenen een groter huis, meer energieverbruik, meer inboedel, meer slijtage, etc. Al deze zaken brengen hogere kosten met zich mee. Kinderbijslag is niet alleen om “leuke dingen” te doen en/of kleding te kopen voor de kinderen, maar vooral om deze extra kosten te kunnen betalen. Wij zullen niet zondermeer de volledige kinderbijslag aan u uitbetalen. Er zal worden bekeken welk gedeelte van de kinderbijslag nodig is om een financieel gezond budgetplan op te zetten. Mocht er een bedrag overblijven dan worden hierover afzonderlijke afspraken gemaakt.
Uitbetalen vakantiegeld
Uw vakantiegeld zal volledig uitbetaald worden als dit mogelijk is. De voorwaarden hiervoor zijn dat u geen schulden heeft die afbetaald moeten worden en dat uw persoonlijke financiële buffer van € 1.500,- voor onvoorziene uitgaven volledig opgebouwd is.
Nog geen volledige financiële buffer?
In dit geval zal 25% van het vakantiegeld aangewend worden om de eigen buffer te vergroten.
Er zijn nog openstaande schulden?
In dit geval zal 75% van het vakantiegeld aangewend worden om schulden af te lossen.
Indien er sprake is van schulden én een te lage buffer, dan kan er op basis van de individuele situatie bekeken worden of er mogelijk toch een deel van het vakantiegeld uitbetaald kan worden.
U kunt uw verzoek tot het uitbetalen van vakantiegeld inspreken op het extra geld bandje via telefoonnummer 0320–257359 of 0320–413725. Kies in beide gevallen voor optie 0 (deze optie is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar) en noem uw naam, telefoonnummer en “aanvraag vakantiegeld”.
Het verzoek tot uitbetalen van het vakantiegeld kunt u eventueel ook mailen naar
extrageld@de-bewindvoerder.nl onder vermelding van uw naam en “aanvraag vakantiegeld”.
Nog geen volledige financiële buffer?
In dit geval zal 25% van het vakantiegeld aangewend worden om de eigen buffer te vergroten.
Er zijn nog openstaande schulden?
In dit geval zal 75% van het vakantiegeld aangewend worden om schulden af te lossen.
Indien er sprake is van schulden én een te lage buffer, dan kan er op basis van de individuele situatie bekeken worden of er mogelijk toch een deel van het vakantiegeld uitbetaald kan worden.
U kunt uw verzoek tot het uitbetalen van vakantiegeld inspreken op het extra geld bandje via telefoonnummer 0320–257359 of 0320–413725. Kies in beide gevallen voor optie 0 (deze optie is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar) en noem uw naam, telefoonnummer en “aanvraag vakantiegeld”.
Het verzoek tot uitbetalen van het vakantiegeld kunt u eventueel ook mailen naar
extrageld@de-bewindvoerder.nl onder vermelding van uw naam en “aanvraag vakantiegeld”.
Verlies van bankpas of defecte bankpas
Bij verlies van de bankpas of een defecte bankpas neemt u contact op met Balans Casemanagement B.V. NIET met de bank. Zij kunnen u niet helpen. Balans Casemanagement B.V. zal voor u een nieuwe bankpas aanvragen. In de regel zal dit 5 werkdagen duren. Bij diefstal, verlies of als er mogelijk sprake is van fraude, zult u een nieuwe pincode krijgen. Bij een defecte pas kan er een nieuwe bankpas aangevraagd met dezelfde pincode. Uw pincode wijzigt dan niet.
Zodra de pinpas bij Balans Casemanagement B.V. is binnengekomen, zal deze naar u worden opgestuurd. Indien er sprake is van een nieuwe pincode, zult u contact moeten opnemen met uw team bij Balans Casemanagement B.V.
Zodra de pinpas bij Balans Casemanagement B.V. is binnengekomen, zal deze naar u worden opgestuurd. Indien er sprake is van een nieuwe pincode, zult u contact moeten opnemen met uw team bij Balans Casemanagement B.V.
Zodra de pinpas bij Balans Casemanagement B.V. is binnengekomen, zal deze naar u worden opgestuurd. Indien er sprake is van een nieuwe pincode, zult u contact moeten opnemen met uw team bij Balans Casemanagement B.V.
Zodra de pinpas bij Balans Casemanagement B.V. is binnengekomen, zal deze naar u worden opgestuurd. Indien er sprake is van een nieuwe pincode, zult u contact moeten opnemen met uw team bij Balans Casemanagement B.V.
Ik krijg een foutmelding bij inloggen 2Look op telefoon of tablet
Mogelijk begint uw inlog naam voor 2Look met een kleine letter. Als u op uw telefoon of tablet in het veld Aanmeldnaam uw login naam intypt, dan wordt de eerste letter echter automatisch een hoofdletter. Dit komt door een instelling op uw telefoon of tablet.
Een voorbeeld: stel uw inlog naam is balanS123. Als u dit intypt in het veld Aanmeldnaam, dan komt er automatisch BalanS123 te staan met een hoofdletter aan het begin. Uw inlognaam is echter hoofdlettergevoelig. Als u nu van de eerste letter een kleine letter maakt (in dit voorbeeld de B verandert in b, dan gaat het inloggen goed. Lukt het inloggen nog steeds niet, neemt u dan even contact op met uw bewindvoerder. Dan helpen wij u verder.
Een voorbeeld: stel uw inlog naam is balanS123. Als u dit intypt in het veld Aanmeldnaam, dan komt er automatisch BalanS123 te staan met een hoofdletter aan het begin. Uw inlognaam is echter hoofdlettergevoelig. Als u nu van de eerste letter een kleine letter maakt (in dit voorbeeld de B verandert in b, dan gaat het inloggen goed. Lukt het inloggen nog steeds niet, neemt u dan even contact op met uw bewindvoerder. Dan helpen wij u verder.